Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου 2016

Τι αλλάζει στα τέλη κυκλοφορίας



Η 1η Νοεμβρίου του 2010 ήταν μια σημαντική ημέρα για την αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα, καθώς από τότε και μετά -και για πρώτη φορά- κάτι που αφορούσε την φορολογία του αυτοκινήτου δεν υπολογιζόταν με βάση τα κυβικά εκατοστά. Ο λόγος βέβαια για τα τέλη κυκλοφορίας 2017, που για όσα αυτοκίνητα έχουν ταξινομηθεί μετά τη συγκεκριμένη ημερομηνία προκύπτουν με βάση τις εκπομπές CO2 τους.


Οι φήμες κάνουν λόγο πως η κυβέρνηση σκοπεύει να χρησιμοποιήσει τη συγκεκριμένη μεθοδολογία για τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας και σε πιο παλιά μοντέλα, με τις πληροφορίες να συγκλίνουν στην 1 Ιανουαρίου του 2007. Στόχος, τι άλλο, η αύξηση των εσόδων του κράτους από τη συγκεκριμένη πηγή, όπως πολλές φορές έχει γραφτεί στο CNN Greece.

Τι σημαίνει όμως αυτή η αλλαγή στην πράξη; Πόσο πιο βαθιά θα πρέπει να βάλουν το χέρι στην τσέπη οι κάτοχοι αυτών των αυτοκινήτων που έχουν κυκλοφορήσει στην Ελλάδα από την 1η Ιανουαρίου του 2007 έως στις 30 Οκτωβρίου του 2010;

Αν και δεν υπάρχει γενικός κανόνας, μιας και οι εκπομπές CO2 προκύπτουν μεμονωμένα για κάθε έκδοση ενός μοντέλου -πέρα από τον κινητήρα οι εκπομπές CO2 επηρεάζονται από το βάρος μέχρι και τις διαστάσεις των ελαστικών- η συντριπτική πλειροψηφία των ιδιοκτητών τους θα πληρώσει περισσότερα από ότι μέχρι τώρα. Ποια θα είναι η μέση αύξηση; Παίρνοντας σαν βάση κάποια από τα best seller της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου εκείνης της περιόδου -σαν έτος αναφοράς χρησιμοποιήσαμε το 2008- θα κυμανθεί από 15 έως περίπου 30 ευρώ, με βάση πάντα τα ισχύοντα όρια και χρεώσεις ανά γραμμάριο CO2.

Για παράδειγμα ο κάτοχος ενός Toyota Yaris 1.3 αντί για 135 ευρώ θα πληρώσει 170, ενός Opel Corsa 1.4 θα ανέβει από τα 255 στα 276 ευρώ, κάτι που ισχύει και για τον ιδιοκτήτη ενός VW Golf 1,4 TSI με 122 ίππους -σημειώστε το 122 ίππους, έχει σημασία.

Ο οδηγός ενός Ford Focus 1.6 αντί για 280 ευρώ θα πληρώσει 294, ενός Fiat Panda 1.2 αντί για 135 θα καταβάλει 155, ενός Toyota Auris 1.33 από 135 ευρώ 162. Από την άλλη οι κάτοχοι π.χ. Hyundai i10 1.1 αντί για 135 ευρώ θα πληρώσουν 117, αυτοί μιας BMW 116i από 280 ευρώ 167 και ενός Suzuki Grand Vitara από 690 ευρώ 625.

Σχετικά μικρές λοιπόν σε γενικές γραμμές οι επιβαρύνσεις αν δεν αυξηθούν οι χρεώσεις ανά γραμμάριο CO2 από τα 150 και πάνω όπως φημολογείται, όμως ακόμα και αν δεν αλλάξουν υπάρχουν κάποια μοντέλα που θα επιβαρυνθούν πολύ από τη συγκεκριμένη αλλαγή. Αν θέλουμε να κάνουμε, με πολύ προσοχή ομολογουμένως, μια γενίκευση πρόκειται για μοντέλα σχετικά μικρού κυβισμού με αυτόματα κιβώτια -όχι όλα- με υψηλές ιπποδυνάμεις, ειδικά σε συνδυασμό με μεγάλα και βαριά αμαξώματα και για μικρά SUV με τετρακίνηση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου