Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2019

Γιάννης Δέτσης - Choose: Το ΕΣΠΑ πρέπει να (επανα)συστηθεί στην ελληνική κοινωνία

Κονδύλια, επιδοτήσεις, επενδυτικά προγράμματα, ΕΣΠΑ. Όροι και ορολογίες που κυριαρχούν στις ζωές όλων μας, που έχουν συνδεθεί με το μέλλον της επιχειρηματικότητας και της χώρας, χωρίς πολλές φορές να είναι τόσο κατανοητές όσο πρέπει από τα ιδιαίτερα κοινά στα οποία απευθύνονται. Ο Γιάννης Δέτσης, διευθύνων σύμβουλος της διαφημιστικής εταιρείας Choose, αναπτύσσει στο Dikaiologitika News μια διαφορετική πρόταση, αντάξια της εποχής και των νέων αναγκών της ελληνικής οικονομίας.

 Του Γιάννη Δέτση , Διευθύνοντος Συμβούλου της διαφημιστικής εταιρείας Choose
Εδώ και πολλά χρόνια οι πολίτες έχουν συνηθίσει να ακούν για ανάπτυξη, για τις πολυπόθητες επενδύσεις που θα αλλάξουν τη χώρα και τις ζωές τους. Καθημερινά βομβαρδίζονται με ειδήσεις για «επενδυτικά προγράμματα», «επιδοτήσεις για επιχειρήσεις», «Ευρωπαϊκά κονδύλια» κ.λπ. Πόσοι όμως γνωρίζουμε πραγματικά τι είναι αυτά τα προγράμματα και κονδύλια, από που προέρχονται και ποιους σκοπούς εξυπηρετούν;
Τι ξέρει, για παράδειγμα, η κοινωνία για το ΕΣΠΑ; Είναι βέβαιο ότι ο περισσότερος κόσμος δεν γνωρίζει καν τι σημαίνουν τα αρχικά (Εταιρικό Σύμφωνο για το Πλαίσιο Ανάπτυξης), πόσω μάλλον για το όραμα και τους στόχους του και κυρίως, ποιοι είναι οι ωφελούμενοι των έργων που υλοποιούνται μέσω αυτού. Είναι συνεπώς απαραίτητο, να επανασυστηθεί τόσο στο ευρύ, όσο και στα ειδικά κοινά.
Αυτήν ακριβώς την ανάγκη έρχεται να καλύψει η επικοινωνία, στοχεύοντας στην καλύτερη και πληρέστερη ενημέρωση των ωφελούμενων και της κοινής γνώμης για την αποστολή, τις δράσεις και τα αποτελέσματα του ΕΣΠΑ, τόσο σε κεντρικό όσο και περιφερειακό επίπεδο.
Σήμερα, που η Ελλάδα αφήνει οριστικά πίσω της την κρίση, χρειάζεται να σχεδιαστεί και να υλοποιηθεί μια ολοκληρωμένη στρατηγική επικοινωνίας που θα βελτιώσει την κατανόηση των πολιτών για το τι σημαίνει ανάπτυξη και επενδύσεις μέσω του ΕΣΠΑ. Μια καμπάνια που θα εξασφαλίσει την απολύτως αναγκαία συμμετοχή της κοινωνίας για την επίτευξη του βασικού σκοπού του Πλαισίου, που δεν είναι άλλος από την ισχυρή και συμπεριληπτική ανάπτυξη, με τη συνδρομή σημαντικών πόρων από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Βασικοί άξονες της επικοινωνιακής στρατηγικής θα πρέπει να είναι:
• η ενημέρωση για τους αναπτυξιακούς και κοινωνικούς στόχους του ΕΣΠΑ καθώς και για το πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία του,
• η συνειδητοποίηση της υψηλής προστιθέμενης αξίας των έργων που συγχρηματοδοτεί το ΕΣΠΑ,
• η ενίσχυση της πεποίθησης ότι το ΕΣΠΑ συμβάλλει στη βελτίωση της καθημερινότητας και της ποιότητας ζωής των πολιτών.
Κρίσιμο επίσης είναι να γνωρίσουν οι πολίτες και να εξοικειωθούν με έννοιες όπως: αειφόρος ανάπτυξη, μετάβαση σε μια οικονομία χαμηλών εκπομπών άνθρακα, καινοτομία, δημιουργία βιώσιμων θέσεων απασχόλησης, έξυπνες επενδύσεις, εξωστρέφεια, ανταγωνιστικότητα, που είναι άμεσα συνυφασμένες με το όραμα και τις στοχεύσεις του ΕΣΠΑ και άρα, αποφασιστικής σημασίας για την κατανόησή του.
Έχουμε λοιπόν να κάνουμε με ένα ιδιαίτερα φιλόδοξο εγχείρημα που απαιτεί στρατηγική σκέψη, εκτενή εμπειρία, δημιουργικότητα και άψογο συντονισμό προκειμένου να επιτευχθεί η διάχυση των μηνυμάτων στα κατάλληλα κοινά, στον σωστό χρόνο και με τα σωστά μέσα, ώστε να μεγιστοποιηθεί το επικοινωνιακό αποτέλεσμα.
Η επιτυχία ωστόσο, του ΕΣΠΑ, ο βαθμός στον οποίο θα καταφέρει να έχει το προσδοκώμενο κοινωνικό αποτύπωμα, εξαρτάται δίχως αμφιβολία και από το πόσο στοχευμένη και αποτελεσματική θα είναι η στρατηγική επικοινωνία που θα (επανα)συστήσει το συγκεκριμένο πλαίσιο στην κοινωνία. Ζούμε άλλωστε στην εποχή της επικοινωνίας και αυτή είναι μια πραγματικότητα που οι διαχειριστές του ΕΣΠΑ θα πρέπει να λάβουν πολύ σοβαρά υπόψη τους.
Ο Γιάννης Δετσης είναι Σύμβουλος Επικοινωνίας και Στρατηγικής Ανάπτυξης με εξειδίκευση σε έργα Επιχειρησιακού Σχεδιασμού και Οργάνωσης σε φορείς ιδιωτικού και δημοσίου τομέα και είναι Διευθύνων Σύμβουλος στην εταιρεία CHOOSE (Εταιρεία Επικοινωνίας).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου